- Magunkról
- Tevékenységeink
- Támogass minket
- Adó 1%
- Mozgáscsoportok
- Előadások
- Archívum
- Kapcsolat
- ENGLISH 🇬🇧
Válassza az Oldal lehetőséget
2020.november 11
Az Egyesület rövidített neve: ArtMan Egyesület
Művészeti Közhasznú Egyesület
1016 Budapest, Mészáros u. 32.
Adószám: 18120426-1-41
Fővárosi Bíróság 11636
Az Egyesület nem zárja ki, hogy a tagjain kívül más is részesülhessen a közhasznú szolgáltatásaiból. Közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.
1.1. A volt Khtv. szerinti közhasznú tevékenység megnevezése: Egészségmegőrzés és betegségmegelőzés, gyógyító és egészségügyi rehabilitációs tevékenység
A közfeladat megjelölése:
E körben: az állam a rendelkezésére álló eszközökkel támogatja, és elősegíti az
egészségügy területén működő civil szervezetek tevékenységét.
Jogszabályhely:
1.2. A volt Khtv. szerinti közhasznú tevékenység megnevezése: szociális tevékenység
A közfeladat megjelölése:
Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások/ellátások. E körben: a helyi közügyek / a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatok.
Jogszabályhely: 2011. évi CLXXXIX. tv. Magyarország helyi önkormányzatairól 13. § (1) 8. pontja.
1.3. A volt Khtv. szerinti közhasznú tevékenység megnevezése: Tudományos tevékenység, kutatás és módszerfejlesztés
A közfeladat megjelölése:
Együttműködés a középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai stratégia kialakításában. E körben: A Kormány, a tudományos élet képviselői, a vállalkozások, a társadalmi, gazdasági érdekképviseletek, civil szervezetek.
Jogszabályhely: 2004.évi CXXXIV.tv.a kutatás-fejlesztésről és a technológiai innovációról 5. § (1) d., és (3) pontok
1.4. A volt Khtv. szerinti közhasznú tevékenység megnevezése: nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés
A közfeladat megjelölése:
Fejlesztő nevelés, fejlesztő nevelés-oktatás, egészségügyi intézményekben rehabilitációs intézményekben tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek tankötelezettségének teljesítéséhez szükséges oktatás. E körben: Az állam gondoskodik az alapfeladatok ellátásáról, az óvodai nevelés kivételével.
Jogszabályhely: 2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről, 4. § 1. n) és p) pontjaiban meghatározott állami feladatok
1.5. A volt Khtv. szerinti közhasznú tevékenység megnevezése: Kulturális tevékenység
A közfeladat megjelölése:
a lakosság életmódja javítását szolgáló kulturális célok megvalósításának támogatása; E körben: A települési önkormányzat és a megyei önkormányzat feladata.
Jogszabályhely:
A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. tv. 121. § a)-b) pontjaiban meghatározott önkormányzati feladatok.
1.6. A volt Khtv. szerinti közhasznú tevékenység megnevezése: rehabilitációs foglalkoztatás
A közfeladat megjelölése:
A fogyatékos személyek rehabilitációjának megvalósítása érdekében nyújtott szolgáltatások: rehabilitációs program, segédeszköz / segédeszköz-ellátás fejlesztés, a szolgáltatást nyújtó szervezetekkel és az általuk nyújtott rehabilitációs szolgáltatásokkal kapcsolatos adatok, információk gyűjtése a fogyatékos személyek, családtagjaik, segítőik tájékoztatása érdekében. Ezt az állami feladatot a fogyatékos személyek esélyegyenlőségének biztosítására létrehozott, a társadalmi esélyegyenlőség előmozdításáért felelős miniszter szakmai felügyelete alatt álló szervezet látja el.
Jogszabályhely:
III. AZ EGYESÜLET MŰKÖDÉSE
Az Egyesület nyilvántartott tagsággal rendelkezik. Az Egyesületbe történő be- és kilépés önkéntes, azt a tagnak kell kezdeményeznie, a tag felvételéről pedig a Közgyűlés dönt. Az Egyesület tagsága rendes tagokból és különleges jogállású tagokból áll. A jelen Alapszabály ahol tagot említ, azon a rendes tagot kell érteni.
Az Egyesület rendes tagjává választható bármely nagykorú természetes személy (magyar és külföldi állampolgár), aki az Egyesület alapszabályának rendelkezéseit – a belépési nyilatkozat kölcsönös aláírásával – magára nézve kötelezőnek elfogadja, és kötelezettséget vállal az Egyesület céljainak megvalósítása érdekében történő közreműködésre, valamint a tagdíj megfizetésére, illetve a tagsági viszonyból eredő más kötelezettség teljesítésére.
Az Egyesület különleges jogállású tagsága pártoló tagság, vagy tiszteletbeli tagság lehet.
Az egyesület tagjait egyenlő jogok illetik meg és egyenlő kötelezettségek terhelik, kivéve a különleges jogállású tagságot.
2.1. Az Egyesület rendes tagja jogosult
2.2. Az Egyesület tagja köteles
2.3. Az Egyesület valamennyi rendes tagja azonos mértékű szavazati joggal rendelkezik az Egyesület döntéshozó szervének döntéshozatalában.
2.4. Az Egyesület valamely szervének törvénysértő határozatát bármely tag – a tudomására jutástól számított 30 napon belül – a bíróság előtt megtámadhatja. A határozat megtámadása a határozat végrehajtását nem gátolja, a bíróság azonban indokolt esetben a végrehajtást felfüggesztheti.
2.5. A pártoló és a tiszteletbeli tag az Egyesület szerveinek ülésén tanácskozási joggal részt vehet, azonban szavazati jog nem illeti meg. Sem a pártoló, sem a tiszteletbeli tag nem választható vezető tisztségviselővé.
2.6 Az Egyesület Ügyvezetője a tagságról nyilvántartást vezet.
A jelen Alapszabály – nem nyilvános részeként elkülönítetten kezelt – mellékletét képezi az Egyesület tagjainak nevét és lakóhelyét tartalmazó tagjegyzék.
A tagok személyére vonatkozó adatok nem nyilvánosak.
3.1. Az Egyesületi tagság megszűnik a tag
A pártoló tagság megszűnik az Egyesülettel létesített megállapodás megszűnésével, illetve a pártoló tag jogutód nélküli megszűnésével.
3.2. Az Ügyvezető a tagsági jogviszonyt határozattal felmondhatja, amennyiben a tag a jelen Alapszabályban foglalt feltételeket nem tartja be, azoknak nem felel meg. Egyesület általi felmondás esetén a tag tagságból történő törléséhez az Ügyvezető határozata szükséges. Az Ügyvezető határozatát a törölt tag részére 8 napon belül kézbesíteni kell. A törlésről szóló tájékoztatásnak tartalmaznia kell az Ügyvezető határozatával szembeni jogorvoslat lehetőségeit.
3.3. Az Egyesület tagja a tagsági jogviszonyát bármikor, indokolás nélkül megszüntetheti. Kilépési szándékát írásban köteles közölni az Egyesület Ügyvezetőjével. Az Egyesületi tagság kilépéssel történő megszűnéséhez elfogadó nyilatkozat az Egyesület részéről nem szükséges, a tagság a kilépési szándék írásbeli közlésének napján szűnik meg. Az Egyesületi tagság megszűnése nem érinti a tagot terhelő hátralékos tagdíj megfizetési kötelezettséget.
3.4 A tagdíj nem fizetése automatikusan nem szünteti meg a tagságot, csak a mulasztást követő előzetes felhívás kézhezvételétől számított 6 hónapnál hosszabb idejű elmulasztás esetén. Az előzetes felhívásban meg kell jelölni a tagdíj megfizetésére nyitva álló határidőt. Ez a határidő az előzetes felhívás kézhezvételétől számított 6 hónap. Tehát az előzetes felhívás kézhezvételétől számított 6 hónapon belül jogkövetkezmények nélkül eleget tehet a mulasztó tag a tagdíjfizetési kötelezettségének, ezt követően pedig, ha a mulasztás továbbra is fennáll, a tagság megszűnik, melyről az Ügyvezető írásban értesíti a tagot.
3.5. A tagnak jogszabályt, az egyesület alapszabályát vagy közgyűlési határozatát súlyosan vagy ismételten sértő magatartása esetén a Közgyűlés – bármely egyesületi tag vagy egyesületi szerv kezdeményezésére – a taggal szemben kizárási eljárást folytathat le. A tag kizárását kimondó határozatot írásba kell foglalni és indokolással kell ellátni; az indokolásnak tartalmaznia kell a kizárás alapjául szolgáló tényeket és bizonyítékokat, továbbá a jogorvoslati lehetőségről való tájékoztatást. A kizáró határozatot a taggal közölni kell. Az Egyesületi tagság a kizárási határozat meghozatalának napján szűnik meg. Az Egyesületi tagság megszűnése nem érinti a tag megszűnés napjáig fennálló tagdíjfizetési és egyéb kötelezettségeit.
Az Egyesületi tagság bármilyen módon történő megszűnése esetén a tag az Egyesülettel szemben – az általa befizetett tagdíjjal, vagy egyéb adománnyal összefüggésben – semmiféle igényt, követelést nem támaszthat.
Az Egyesület tagjai vagyoni hozzájárulásként tagdíjat kötelesek fizetni. A rendes tagok tagdíjának összegét a Közgyűlés határozza meg. A tagok vagyoni hozzájárulásaikat az Egyesület bankszámlájára átutalás vagy befizetés útján bocsátják rendelkezésre.
Az Egyesület befektetési tevékenységet a Közgyűlés által jóváhagyott befektetési szabályzat alapján végezhet.
Bármely tag – rendes és különleges jogállású tagok – bármely egyesületi szerv ülésén részvételi és tanácskozási jogosultsággal bír.
A határozat meghozatalakor nem szavazhat az,
Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az egyesület által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.
6.1. Az Egyesület döntéshozó szerve a Közgyűlés, amely a rendes tagok összességéből áll. A közgyűlés az Egyesületet érintő bármely kérdésben magához vonhatja a döntési jogot.
6.2. A Közgyűlés lehet rendes, vagy rendkívüli.
Rendes közgyűlést az Ügyvezetőnek évenként legalább egy alkalommal – legkésőbb minden év május 27. napjáig – össze kell hívnia.
Rendkívüli közgyűlést kell az Ügyvezetőnek összehívni akkor, ha
Az Ügyvezető köteles a közgyűlést összehívni a szükséges intézkedések megtétele céljából, ha
A fentiek alapján összehívott közgyűlésen a tagok kötelesek az összehívásra okot adó körülmény megszüntetése érdekében intézkedést tenni vagy az egyesület megszüntetéséről dönteni.
6.3 A közgyűlésre minden a tagjegyzékben szereplő tagot, a napirendi pontok közlésével kell meghívni előzetesen, írásban – akár e-mail útján – igazolható módon úgy, hogy a meghívók elküldése és a közgyűlés napja között legalább 8 naptári nap időköznek kell lennie.
6.4. A meghívónak tartalmaznia kell az Egyesület nevét és székhelyét; az ülés idejének és helyszínének megjelölését; az ülés napirendjét. A napirendet a meghívóban olyan részletességgel kell feltüntetni, hogy a szavazásra jogosultak a tárgyalni kívánt témakörökben álláspontjukat kialakíthassák.
6.5. A közgyűlési meghívó kézbesítésétől vagy közzétételétől számított 5 napon belül a tagok és az egyesület szervei az Ügyvezetőtől a napirend kiegészítését kérhetik, a kiegészítés indokolásával. Ha a Közgyűlés ülését nem szabályszerűen hívták össze, az ülést akkor lehet megtartani, ha az ülésen valamennyi részvételre jogosult jelen van, és egyhangúan hozzájárul az ülés megtartásához.
A Közgyűlés ülésén a szabályszerűen közölt napirenden szereplő kérdésben hozható határozat, kivéve, ha valamennyi részvételre jogosult jelen van és a napirenden nem szereplő kérdés megtárgyalásához egyhangúlag hozzájárul.
6.6. A közgyűlés, a napirendi pontok elfogadásáról szóló határozat meghozatala előtt dönt az adott közgyűlés tisztségviselőinek – a levezető elnöknek, a jegyzőkönyvvezetőnek, a szavazatszámlálóknak valamint a jegyzőkönyv hitelesítőinek – a megválasztásáról. A Közgyűlés határozatait a határozatok tárában közzé kell tenni.
6.7. A közgyűlés határozatképes, ha a szavazásra jogosult tagok közül 50 % + 1 fő jelen van. A határozatképességet minden határozathozatalnál vizsgálni kell. Ha egy tag valamely ügyben nem szavazhat, őt az adott határozat meghozatalánál a határozatképesség megállapítása során figyelmen kívül kell hagyni. Ha a közgyűlés nem volt határozatképes, az emiatt megismételt közgyűlés, az eredeti napirendben szereplő ügyekben a jelenlévők számától függetlenül határozatképes.
6.8. A megismételt közgyűlést az eredeti – határozatképtelenség miatt elmaradt – közgyűlés időpontját követően, 15 napon belüli időpontra kell összehívni, amely időpontot az eredeti közgyűlés meghívójában is meg kell jelölni.
6.9. Határozathozatal ülés tartása nélkül: a határozathozatal ülés tartása nélkül is lehetséges, amennyiben az ilyen határozathozatalt az Ügyvezető a határozat tervezetének a tagok részére – igazolható módon írásban – történő megküldésével kezdeményezi. A tagok számára a tervezet kézhezvételétől számított legalább nyolcnapos határidőt kell biztosítani arra, hogy szavazatukat megküldjék az Ügyvezető részére. Az ülés tartása nélküli döntéshozatal során a – jelen alapszabályban leírt, és törvényben meghatározott – határozatképességre és szavazásra vonatkozó rendelkezéseit azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a határozathozatali eljárás akkor eredményes, ha legalább annyi szavazatot megküldenek az Ügyvezető részére, amennyi szavazati jogot képviselő tag jelenléte a határozatképességéhez szükséges lenne ülés tartása esetén.
Ha bármely tag az ülés megtartását kívánja, a közgyűlést az ügyvezetésnek össze kell hívnia.
A szavazásra megszabott határidő utolsó napját követő három napon belül – ha valamennyi tag vagy alapító szavazata ezt megelőzően érkezik meg, akkor az utolsó szavazat beérkezésének napjától számított három napon belül – az ügyvezetés megállapítja a szavazás eredményét, és azt további három napon belül közli a tagokkal vagy az alapítókkal. A határozathozatal napja a szavazási határidő utolsó napja, ha valamennyi szavazat korábban beérkezik, akkor az utolsó szavazat beérkezésének a napja.
Nincs helye írásbeli határozathozatalnak személyi kérdésben.
6.10. A közgyűlésen valamennyi tag egy szavazattal rendelkezik. A közgyűlés határozatait a határozatképesség megállapításánál figyelembe vett szavazatok többségével (egyszerű szótöbbséggel), nyílt szavazással hozza.
Titkos szavazást rendelhet el a Közgyűlés az Ügyvezető előterjesztésére vagy a tagok egyharmadának kezdeményezésére. Személyi kérdésekben a szavazás titkosan történik, kivéve ha a Közgyűlés megtartására elektronikus hírközlő eszközök igénybevételével kerül sor, és a nyílt szavazáshoz a jelenlévők mindegyike hozzájárul.
6.11. Az Egyesület vezető tisztségviselőjét az Egyesület közgyűlése titkos szavazással, a jelenlévő szavazásra jogosult tagok ¾-es szótöbbségével meghozott határozatával választja meg, illetve jogosult dönteni visszahívásáról.
6.12.
Az Egyesület alapszabályának módosításához a jelenlévő tagok háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.
Az Egyesület céljának módosításához és az Egyesület megszűnéséről szóló Közgyűlési döntéshez a szavazati joggal rendelkező tagok háromnegyedes szótöbbséggel hozott határozata szükséges.
6.13. A Közgyűlés hatásköre:
6.14. A közgyűlés a székhelyen kívül is tartható.
A Közgyűlés üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet a Közgyűlés által választott két személynek hitelesítenie kell. Jegyzőkönyvben kell rögzíteni a döntések időpontját, tartalmát, hatályát, a döntést támogatók és ellenzők számarányát, (ha lehetséges, személyét).
A Közgyűlés döntéseit az Ügyvezető nyilvántartja a Határozatok Tárában. A Közgyűlés döntéseit az Egyesület a honlapján hozza nyilvánosságra, a meghozataltól számított 10 napon belül.
7.1. Az Egyesület ügyvezetését, valamint képviseletét a közgyűlés által választott Ügyvezető látja el. Az Ügyvezető az Egyesület vezető tisztségviselője, aki biztosítja az Egyesület folyamatos működését, a Közgyűlés határozatainak végrehajtását.
Az Ügyvezető ügyvezetési tevékenységét az Egyesület érdekének megfelelően köteles ellátni.
7.2. A vezető tisztségviselői megbízás a tisztségnek a megválasztott személy által történő elfogadásával jön létre.
7.3. A közgyűlés az Ügyvezetőt 3 évre választja. A mandátum lejárta után a vezető tisztségviselő újra választhatók.
7.4. Törölve.
7.5. Az Egyesület vezető tisztségviselőinek személyével szemben támasztott elvárások:
Az Egyesület tisztségviselőinek megválasztásakor figyelembe kell venni az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV törvény 38. és 39. §-ában írott, továbbá a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:22. § és a 3:79. §-ába foglalt összeférhetetlenségi és választási szabályokat, valamint a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény 61.§ (2) bekezdés i) pontjában foglaltakat.
Vezető tisztségviselő az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták.
Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült.
Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit e foglalkozástól jogerősen eltiltottak. Akit valamely foglalkozástól jogerős bírói ítélettel eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységet folytató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet.
Az eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig nem lehet vezető tisztségviselő az, akit eltiltottak a vezető tisztségviselői tevékenységtől.
A közhasznú szervezet megszűnését követő három évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki korábban olyan közhasznú szervezet vezető tisztségviselője volt – annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig –,
A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.
Ha a vezető tisztségviselő jogi személy, a jogi személy köteles kijelölni azt a természetes személyt, aki a vezető tisztségviselői feladatokat nevében ellátja. A vezető tisztségviselőkre vonatkozó szabályokat a kijelölt személyre is alkalmazni kell.
7.6. A vezető tisztségviselő ügyvezetési feladatait személyesen köteles ellátni.
7.7. Az ügyvezetői tisztség megszűnésének esetei:
Ügyvezető megbízatása megszűnését követően a Közgyűlést 30 napon belül kell összehívni, az új ügyvezető megválasztása érdekében.
Az Ügyvezető megbízatásáról az Egyesület döntéshozó szervéhez intézett nyilatkozattal bármikor, indoklás nélkül lemondhat. A lemondás az új vezető tisztségviselő kijelölésével vagy megválasztásával, ennek hiányában legkésőbb a bejelentéstől számított hatvanadik napon válik hatályossá.
7.8. Az Egyesület képviseletére az Ügyvezető önállóan jogosult. Ez a szabály irányadó az Egyesület bankszámlája feletti rendelkezésre is.
7.9. Az Ügyvezető feladatkörébe tartozik:
7.10. Az Ügyvezető jogosult:
7.11. Törölve
7.12. Törölve
7.13. Törölve
7.14. Az Ügyvezető határozata ellen, a közléstől számított 15 napon belül írásban lehet a Közgyűléshez fellebbezni.
7.15. Az Ügyvezető jogosult:
7.16. Az Ügyvezető köteles:
7.17. Az Ügyvezető három hónapot meghaladó akadályoztatása esetén a közgyűlés köteles új ügyvezetőt választani.
7.18. törölve
7.19. A Közgyűlés és az Ügyvezető döntéseit a döntés időpontját követő két héten belül írásban – akár e-mail útján –, igazolható módon közli az érintettekkel, valamint az Egyesület honlapján közzéteszi.
7.20. Az Egyesület működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba az Egyesület székhelyén – az Egyesület képviselőjével előzetesen egyeztetett időpontban – bárki betekinthet, azokról saját költségre másolatot készíthet.
7.21. Az Ügyvezető a közgyűlés által hozott határozatokat köteles haladéktalanul bejegyezni a határozatok könyvébe, a döntés tartalmának, idejének, hatályának, valamint a szavazati aránynak megjelölésével.
7.22. Az Ügyvezető jogosult valamely tagot, vagy kívülálló harmadik személyt a pénztárosi teendők ellátásával megbízni. A pénztáros részére díjazás állapítható meg.
1.1. Az Egyesület feletti adóellenőrzést az adóhatóság, az államháztartásból származó (költségvetési) támogatás felhasználásának ellenőrzését törvény eltérő rendelkezése hiányában az Állami Számvevőszék, az állami vagy önkormányzati költségvetésből, illetve a nemzetközi forrásokból juttatott támogatások felhasználásának ellenőrzését a külön jogszabály szerinti ellenőrzési szervezet, a közhasznú működés feletti törvényességi ellenőrzést pedig a reá irányadó szabályok szerint az ügyészség látja el. Ha a működés törvényessége másképpen nem biztosítható, az ügyész a bírósághoz fordulhat.
1.2. Az ügyész a közhasznú jogállás nyilvántartásba vételére illetékes szervnél indítványozhatja a közhasznú jogállás megszüntetését, ha a közhasznú szervezet működése és vagyonfelhasználása az Ectv-ben, a létesítő okiratban vagy az ennek alapján készített belső szabályzatokban foglalt rendelkezéseknek nem felel meg, és ezen a szervezet az ügyészi felhívás ellenére sem változtat.
A bíróság az ügyész indítványa alapján megvizsgálja, hogy a közhasznú szervezet a közhasznúvá minősítés követelményeinek továbbra is megfelel-e. Ha e követelmények a vizsgált időszakban – az adatokból megállapíthatóan – nem teljesültek, a bíróság a közhasznú jogállás megszüntetéséről határoz, és az erre vonatkozó adatot a nyilvántartásból törli.
1.3. A bíróság, az ügyész keresete alapján
1.4. Ha az Egyesület olyan tevékenységet végez, amelyet jogszabály feltételhez köt vagy egyébként szabályoz, e tevékenység felett a tevékenység szerint hatáskörrel rendelkező állami szerv, a hatósági ellenőrzésre vonatkozó szabályok alkalmazásával, felügyeletet gyakorol.
VII. A NYILVÁNOSSÁG BIZTOSÍTÁSA
Az Egyesület működése során keletkezett iratokat bárki megtekintheti. Az iratok megtekintésére vonatkozó igényt az Ügyvezető felé kell bejelenteni, aki a kérelemnek, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül köteles eleget tenni, figyelemmel kell lennie azonban a személyiségi jogokra és az adatvédelemre.
Legalább 8 nappal a közgyűlés előtt – a napirendi pontok ismertetésével együtt – az ülésekre vonatkozó meghívó az Egyesület honlapjára is kikerül.
Az Egyesület céljaihoz és közhasznú tevékenységéhez kapcsolódó szolgáltatások igénybevételét bárki kérelmezheti.
A szolgáltatás igénybevételére vonatkozó kérelmeket az Ügyvezető az igény (jelentkezés) beadását követő legfeljebb 30 napon belül bírálja el, és értesíti a szolgáltatást igénylő természetes vagy jogi személyt a döntésről, illetve pozitív döntés esetén a szolgáltatás igénybevételének módjáról.
Az Egyesület működésének módjáról, szolgáltatásai igénybevételének módjáról, valamint beszámolói közléseiről időszaki kiadványaiban és az Egyesület honlapján tájékoztatja a nyilvánosságot.
VIII. AZ EGYESÜLET MEGSZŰNÉSE
Az Egyesület jogutód nélküli megszűnése esetén – a hitelezők kielégítése után – megmaradt vagyonát az egyesület céljával megegyező vagy hasonló cél megvalósítására létrejött közhasznú szervezetnek céljaira kell fordítani. Ennek hiányában állami tulajdonba kerül, és azt közérdekű célra kell fordítani.
Az Alapszabály által nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV törvény, valamint az egyéb vonatkozó hatályos magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
Jelen – módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt – Alapszabályt a Budapesten, 2020. október … napján tartott Közgyűlés elfogadta.
Jelen Alapszabály aláírásával az Egyesület Elnöke igazolom, hogy az Alapszabály egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel az alapszabály-módosítások alapján hatályos tartalmának, mely változásokat az Alapszabályban félkövér, dőlt betűs kiemelés, míg a törölt rendelkezéseket áthúzás jelöli.
………………………………………….. elnök
|
Előttünk, mint tanúk előtt:
1. név: ……………………………………… |
2. név:………………………………………. |
lakcím:………………………………………. |
lakcím:………………………………………. |
aláírás:………………………………………. |
aláírás:……………………………………….. |