Közelgő esemény:

IDOCDE Reflex Event

Titok vagy megosztásra váró információ?

Beszélgetés a tánc és mozgás tanítás dokumentálásáról
dokumentálás egy képesség, és mint olyan tanulható és fejleszthető. A reflektív (ön-reflektív) dokumentálási folyamat támogatja, fejleszti, mélyíti a tánccal és mozgással foglalkozó pedagógusok tudását, hozzájárul az oktatás módszertan fejlesztéséhez, és követhetővé teszi a változó szakmai tendenciákat, sajátosságokat.
Dokumentáljuk-e a tanításunk anyagát? Ha igen, hogy, kinek, miért? Többek között ezekről és sok más kérdésről is fogunk beszélgetni a SÍN-ben november 19-én ahova hívunk, várunk minden érdeklődő táncost, alkotót, tánccal és mozgással foglalkozó tanárt.
A beszélgetést Gál Eszter és Defne Erdur (Törökország, Franciaország) vezetik.
Ezen a délelőttön bemutatjuk az IDOCDE-t (Nemzetközi Dokumentációs Projekt), az idocde.net weboldalt, valamint beszélünk az évente Bécsben, az ImPulsTanz keretében megrendezett IDOCDE Szimpóziumról és megemlítjük a MIND THE DANCE (a kortárstánc tanításának reflektív dokumentálási útmutatója, mindthedance.com) digitális publikációt is, amely a REFLEX Europe projekt keretében készült el. A REFLEX Europe 3 éves európai projekt az Erasmus+ és 8 európai partner együttműködő támogatásával valósul meg. A projekt magyarországi partner intézménye a SÍN Kulturális Központ.
 
A program látogatása ingyenes.
 
Helyszín: SÍN Kulturális Központ, 1139-Budapest, Gyutacs utca 10-18.
Időpont: 2017. november 19. vasárnap, 10:00-12:30
Több információ: eszter.gal@idocde.net

* * *
     

MMTE Szakmai Nap

2017 november 11-én, szombaton 10-19h közöt a Magyar Mozgás- és Táncterápiás Egyesület szakmai napján is jelen voltak tagjaink. 
   

Program 

10.00 – 10.05.   Megnyitó – dr Incze Adrienne, az Egyesület elnöke

10.05-10.30. Bemelegítő mozgás 

10.30 – 12.00. PMTT szemlélet és testtudati tecnikák az életkori sajátosságok tükrében – kerekasztal 

Résztvevők: Bóta Ildikó, Csontos Zoltán, Gyulavári Ágnes, Korbai Hajnal, Oláh Dóra, Vetier Panni; Moderátor: Campos J. Anna

12.00 – 13.00.   Vermes Katalin : Nemzetközi ügyeink: A European Association Dance Movement Therapyképzési követelményeinek összehangolása

13.00 – 14.00 Ebéd

14.00 – 16.00. Szemerey Márton : Test-orientált intervenciók a terápiás munkában – módszerbemutató

16.00 – 16.30.  Szünet

16.30 – 19.00 Gondolkodjunk közösen az Egyesületünkről!; Moderátor: Csontos Zoltán 

Absztraktok:

PMTT szemlélet és testtudati tecnikák az életkori sajátosságok tükrében – kerekasztal

Résztvevők: Bóta Ildikó, Csontos Zoltán, Gyulavári Ágnes, Korbai Hajnal, Oláh Dóra, Vetier Panni; Moderátor: Campos J. Anna

Absztrakt: 

A kerekasztalban szeretnénk körbejárni, hogyan lehet a PMTT módszerét, szemléletét és a testtudati technikák önismeretet és pszichomototros fejlődést segítő hatását különféle életkorok és intézményi keretek között alkalmazni. Szeretnénk rövid áttekintést nyújtani, hogy az egyesület tagjai milyen típusu munkákban vesznek részt. A résztvevők beszélnek saját tapasztalataikról is, és különféle kérdések, problémafelvetések mentén gondolnánk végig ennek a szemléletnek a lehetőségeit, korlátait. Végül a beszélgetést szeretnénk kinyitni a hallagatóság felé és közösen továbbgondolni a résztvevőkben felvetődő és a hallgatóságban felmerülő szempontok mentén. 

Vermes Katalin: Nemzetközi ügyeink: A European Association Dance Movement Therapy képzési követelményeinek összehangolása -barcelonai EADMT talalkozó beszámolója

Test-orientált intervenciók a terápiás munkában

Szemerey Márton

A test, amely mindig és szükségszerűen részese a terápiás térnek, számos formában bevonható az önismereti és terápiás munkába. A testérzetekre irányított figyelem, az önkéntelen gesztusok és mozdulatok fokozatos tudatosítása éppúgy képes gazdagítani a terápiás folyamatot, mint a légzés, a hang, a tartás változásainak nyomon követése, támogatása, előidézése.A terapeuta egyszer kísér, máskor meghív. Ajánlattal él, segít, akár provokál. Indokolt esetben nagy körültekintéssel érint.Ahhoz, hogy a test-orientált munkamód útvesztőjében könnyebb legyen eligazodni, és mind szakmai, mind etikai szempontból megalapozottan működhessen a terapeuta, nagy segítséget nyújtanak a testre irányuló intervenciós technikákat osztályozó modellek. A műhely során egy olyan kategorizálási rendszert mutatok be elméleti és gyakorlati oldalról, amely évtizedek óta hasznosnak bizonyul a szomato-pszichoterápiás szakemberek munkájában. Ez egyben lehetőséget teremt arra is, hogy az alkalmazott technikák súlypontja szerint röviden áttekintsük a hazai szomato-pszichoterápiás modalitások fő különbségeit és hasonlóságait.