Ismét Artman Est a Trafóban!
2020.02.18-án két vegyes képességű alkotó – előadókkal készült előadás lesz látható. Gál Eszter: Vetület; Barkó Tamás -Dobay Júlia -Mészöly Andrea: Akusztikus csalódás.
Jegyek a Trafó pénztárában valamint az alábbi linken kaphatóak:
https://trafo.jegy.hu/program/artman-est-vol-8-113308/634332
Várunk szertettel minden érdeklődőt!
A Trafó az előadás idejére részleges akadálymentességet biztosít a fogyatékkal élő nézőknek.
VETÜLET – TÁNCEÁNIA
egymásra reflektálunk
egymás felületei vagyunk
a világra reflektálunk
a világ ránk vetül
ugyanannak a világnak más vetületeit éljük
Felvillanások és kibontakozás. Emlékek lenyomatai és pillanatfelvételek a jelenben.
Folytatás, újra rendeződés, helykeresés a térben és a kapcsolatokban – a pillanat teljességében. Minden mozdul ebben a táncban, velünk, bennünk, körülöttünk.
Echo of Images
reflecting on each other
being a landscape for each other
reflection on the world
the world is projected upon us
we live other aspects of the same world
Flashes and unfolding. Imprint of memories and snapshots in the present.
Sequel, reorganization, searching for a place in the space and in the relationships, in the wholeness of the moment. Everything moves in this dance, with us, in us, around us.
Alkotó előadók: Barkó Tamás, Bóta Ildikó, Farkas Dorka, Eötvös Judit, Dániel Attila, Gál Eszter, Kalácska Levente, Kálmán Ferenc, Környei Kristóf, Potoczky Gábor, Tóth Károly
Rendező: Gál Eszter
Asszisztens: Farkas Dorka, Kálmán Ferenc
Zene: Rubik Ernő Zoltán
Támogatók: MEREK
AKUSZTIKUS CSALÓDÁS
Az „Akusztikus csalódás” című vegyesképességű táncszínházi előadásban az alkotók a vizuális érzékelés hiányával foglalkoznak, és az egyéb érzékelési formákra támaszkodva kísérleteznek.
Barkó Tamás személyes történeteiből felépülő interaktív színházi előadás célja a nézők bevonása abba a különleges világba, ami mentes a vizuális ingerektől. A csukott szemmel előadott struktúrák és mozgás-sorok más-más kihívást jelentenek a táncosok számára, akik különböző képességeket aktiválnak magukban tánc közben.
Játék közben a véletlenszerűség jelentős, ami az előadók alkalmazkodási képességét, spontán reakcióit “teszteli”.
A színpadon felerősödik bennük a spontán reagálás, a játékosság, és a kapcsolódási igény egymással és a nézőkkel.
Az előadói tér a nézők által körbe határolt színpad. A kör alakban elrendezett székeken az előadók is helyet foglalnak. Az alkotók szerepüket váltogatva, hol megfigyelőként – mint a nézők – hol előadóként vannak jelen, játékukkal különböző módokon kapcsolódnak a nézőkhöz.
„Találkozások. Azt hiszem, hogy minden embernek vannak hobbijai egy vagy több. Nekem az egyik ilyen a találkozás. Találkozni emberekkel. Nagyon sok lehetőségem van akkor amikor útközben vagyok. Hozzám csapódnak emberek hosszabb rövidebb időre. Valamelyik hat rám valamelyik csak elmegy a fülem mellett, de azt hiszem hogy több az amelyik hat rám.” (Barkó Tamás)
Acoustic illusion / delusion
In the mixed-ability dance performance called “Acoustic delusion / illusion” the creators deal with the topic of lack of visual perception and they are experimenting with other types of perceptions like hearing, touching, perceptual and kinesthetic perception.
The interactive dance theatre performance based on the personal stories of Tamás Barkó. The aim of this interactive creation is to involve the audience into the special and unusual world which is free from visual stimulations.
The movement structures and other short choreoghraphes with closed eyes are different challenges for the dancers. They discover and activate several “secret” abilities meanwhile dancing in this way.
Most of the time the structures turn into games made up of random elements which are testing the flexibility and spontaneous abilities and reflexes of the performers. Playfulness, spontaneous responses and the need to connect with each other and with the audience is getting more and more intense ön the stage.
The stage is formed by the audience sitting in a circle. The dancers also take their place in the circle. In this way they are changing they roles sometimes as an observator – like the participants-sometimes as a performer. They are connecting to the audience in different ways with their actions and reactions.
„Encounters. I think everyone has some hobby, one or more. Mine is encounters with people. Usually I have many oppportunities, especially when I am on my way somewhere. When ever I spend a shorter or longer period with them, what they say may or may not make an inpact on me or pass by my ears. Most often they have an effect on me.”
(Tamás Barkó)
Rendező: Mészöly Andrea
Alkotótársak: Barkó Tamás, Dobay Júlia
Előadók: Barkó Tamás, Dobay Júlia, Mészöly Andrea
A rendező munkatársa: Kopeczny Kata
Zeneszerző, akusztikus effektek: Bényi Gergely
Produkciós menedzser: Dobay Júlia, Kopeczny Kata
Fénytervező: Dézsi Kata
Hangtechnika: Kádár Mihály
Szervezés: Kopeczny Kata
Támogatók: Artman Egyesület, RS9, Műhely Alapítvány
Az előadás előtt, valamint a szünetben Jobbágy Bernadett filmje látható.
HIDDEN DANCES // REJTETT TÁNCOK
Video loop négy kézre és hat lábra.
Magyarországi premier.
Koncepció: Jobbágy Bernadett
Előadók: Dániel Attila, Jez Mónika, Kopeczny Katalin, Mészáros István
Kamera és utómunka: Jobbágy Bernadett
Támogatók: ArtMan Egyesület, Szellemi Sérült Testvéreinkért Alapítvány, Nemzeti Táncszínház
* * *
Video loop for four hands and six legs.
Hungarian premiere.
Concept: Bernadett Jobbágy
Performers: Attila Dániel, Mónika Jez, Katalin Kopeczny, István Mészáros
Camera and post-production: Bernadett Jobbágy
Supported by: AtrMan Association, Foundation for our Brothers with Mental Disabilities, National Dance Theatre Budapest
Fotó: Czeglédi Mátyás